Interview with Fashionblogger Cailin Klohk

Cailin has started with blogging
in september 2009 and now with
nearly 1500 subscribers she is very
successful.

Her Blog you'll find here.


Wie würdest du deinen Stil beschreiben?
How would you describe your Style?


Mädchenhaft,verspielt, “preppy” Vintage und vielleicht ein kleiner Touch Boho.

Girly, playful, preppy, vintage and maybe a little touch of boho.


Was findest du besonders interessant am Bloggen?
What’s so interesting in blogging for you?


Mich reizt der Austausch mit Menschen auf der ganzen Welt, die sich für dasselbe interessieren wie ich.

I love the communication with people from all over the world who are interested in the same things as I am.



Sollte es jeden Store in jeder Stadt geben?
Should every store exist in every city?


Nein, das fände ich nicht gut. Ich finde es langweilig, wenn es überall die selben Läden gibt, weil dann der Reiz einiger Läden verfliegen würde. Ich freue mich immer sehr auf z.B. Urban Outfitters, wenn ich in Amerika / England… bin und wenn es diese Läden auch in meiner Stadt geben würde, wäre das nichtmehr so.


No, I wouldn’t like that. I think it would be quite boring, if each city had the same stores, because certain stores would lose their appeal to me. I’m always looking forward to visiting stores like Urban Outfitters for example whenever I’m in Amerika / England.. and if my city had all these stores too, it wouldn’t be exciting anymore


Vintage oder Designerkleidung?
Vintage or designer clothes?


Ich finde, dass man sowas nicht verallgemeinern kann, da es sicher sehr viele tolle Vintage Teile gibt, aber genausoviele die mir nicht gefallen und dasselbe gilt für Designerklamotten. Aber ich denke Vintage Klamotten haben immer einen gewissen Charme und sind um einiges günstiger, daher tendiere ich eher zu Vintage.


I don’t think that you can generalize that, because I’m sure there are lots of amazing Vintage pieces, but lots of pieces I don’t like too and the same applies to Designerclothing.

But I think Vintage pieces always have a certain charm and they are a lot more affordable, so I think I tend to Vintage.


Deine drei Lieblingsstädte?
Your three favourite cities?


London, Los Angeles and New York.


Denkst du, dass cheap and chic vereinbar ist?
Do you think that cheap and chic is compatible?


Natürlich! Wenn man billigere Teile gut kombiniert kann es immer chic aussehen! Außerdem gibt es Läden wie Zara, die auf gute Qualität achten, deren Kleidung super chic aussieht und trozdem bezahlbar ist.

Of course! If you combine cheaper pieces well, they can always look chic! Furthermore there are stores like Zara, which pay heed to good quality, whose clothes are super chic and still affordable.


Lieblings-Model?
Favourite Model ?


Frida Gustavsson, Abbey Lee and Marloes Horst